Az utóbbi években kezd egy szörnyű dolog körvonalazódni: a magyarországi cigányságot készül megtenni a társadalmi többség az egyik központi bűnbaknak nemzeti sikertelenségünk, töketlenségünk miatt.

Nem, már nem csak a kuruc-info üvölti bele a magyar közéletbe ezt az áligazságot, a gazságban osztozik a mérsékelt jobboldal is HírTv-től, Magyar Nemzetig. Hallani és olvasni lehet már az objektívnek álcázott előítéletes megnyilatkozásokat azokkal szemben, akik szinte totálisan védtelenek.

Nézzük a tényeket. Magyarországon a második világégést követően a romákat erőszakkal integrálták a társadalomba. Addig szélsőségesen periferiális helyzetben voltak, falvak melletti erdőben éltek, közösségben, rurális viszonyok között. A szocialista társadalomnak azonban égetően szüksége volt a munkaerőre, ezért a nők tömeges integrációjával egyidőben (50-es, 60-as évek) a romákat elsősorban a lassan néptelenedő falvakba telepítették és finoman szólva munkára kényszerítették őket. 

Nehéziparba, a bányákba, a kohókba, illetve az építőiparba kerültek a férfiak, a nők pedig szaktudást nem igénylő, zömében takarító állásokat kaptak. Ezen területek egyike sem az a terület, ahol lábat lehetett lógatni naphosszat. Talán még abban a megállapításban is van valami, hogy Magyarországot a romák építették fel. De ezt a mondatot nem kívánom túldimenzionálni, kérem a kommentelők se tegyék...

Aztán jött a rendszerváltás. Földcsuszamlás-szerű társadalmi és munkaerőpiaci átalakulások jöttek. Az emberek százezerszám menekültek a munka világából, a jövedelmet biztosító inaktív társadalmi pozíciókba. Hova is, hogy ne szociológusul fogalmazzak? Előnyugdjba, rokkantsági nyugdíjba (leszázalékolás). Ebben az állam és az egészségügyi ellátórendszer partner is volt. A többségi társadalom tagjait tekintve.

Miről is volt szó? Arról, hogy akinek volt pénze megkenni a leszázalékolást intéző orvost, vagy volt kapcsolata ehhez, az el tudta intézni magának.

Kik nem tudták tömegesen elintézni maguknak azt, hogy így (elegánsan) kilépjenek a munka világából? A romák. Ők nem rendelkeztek sem anyagi tartalékkal, sem kapcsolati tőkével ennek elintézéséhez.

Előállt főleg a falvakban egy érdekes helyzet. Voltak a megbecsült "nemdolgozók", a leszázalékoltak, akik könnyedén váltak rendes nyugdíjasokká, és voltak lenézett "nemdolgozók" a segélyezett cigányok. Mindkettő a rendszerváltás vesztese volt, de egyik egzisztenciát és társadalmi megbecsültségét tartva legalább (alsó)középoszálybeli tudott maradni. A romák, a segélyezettek viszont élősködőkké lettek a többség által minősítve.

Azóta eltelt húsz év. Azok a vidéki romák, akik hajdan dolgoztak, kénytelenek voltak a legcifrább túlélési stratégiákat alkalmazni. Rendkívül sokan vannak azok, akik tíz körömmel kapaszkodnak a munkába. A fővárosban vállalnak munkát, persze feketén és továbbra is építik az országot. Családjukat csak elvétve látják, pénzt havonta küldenek haza. Vannak, akik ingázni próbálnak, ami szinte azért lehetetlen, mert képesítést nem igénylő munka csak a nagyobb városokban van, ahova a távoli gettósodó falvakból tömegközlekedéssel eljutni csak méregdrágán lehet. Mégis megteszik. Összeállnak, egy autóval öten indulnak és dolgoznak, feketén napkeltétől napnyugtáig 7000-8000 forintért, amiből utazni, enni is kell.

Vannak, akik helyben dolgoznak. A mezőgazdaságban, ahol csak idényjellegű munka van és arra is rengeteg ember. Ők már rákényszerülnek a segélyre, mert állandó jövedelmet csak az jelenthet.

És biztosan vannak olyanok, akik gyermekeikből is élnek, a családi pótlékból és a segélyből. Az biztos, hogy nem jól, mert naivitás azt gondolni, hogy ebből grandiózus pénzeket lehet összeszedni. Aztán vannak, akik máséhoz nyúlnak, néha erőszakosan, mert frusztrálja őket a tudat, hogy más jól él, ő és sorstársainak meg csak a kemény munkáért kevés pénz jut.

DE! Ez nem a romák többsége. Rendkívüli hiba őket ennek alapján bűnbaknak beállítani, már csak azért sem, mert a többségi társadalom hagyta, hogy ebbe a kilátástalan helyzetbe kerüljenek.

Összefoglalva: a romák többsége dolgozik, de ezt nem látjuk, mert feketemunkára kényszerülnek. Ráadásul a magyar társadalomnak égető szüksége van arra, hogy minden tagja integrálva legyen a munka világában. Ebből a szempontból a legnagyobb tartalékunk a hazai roma közösség. Ha ők nagyobb arányban meg tudnak jelenni adó- és járulékfizetőként, akkor talán megszűnik, enyhül az a demográfia fenyegetettség is, amely jóléti ellátórendszerünket összeomlással fenyegeti.

----------------------------------------------------------------------------------

Az alábbiakat az 500. hozzászólás után fogalmaztam be. Azért illesztem be a posztba, mert nem akarom óránként ismételni magam!

"No, persze, hogy merek még billentyűközelbe jönni, de a meddő vitából köszönöm nem kérek.
Ha néha egy kicsit indulatosabban írtam, akkor bocs. Egészen másként látom a dolgot, mint az idejöttek többsége és a súlyos anyázás belőlem is kivált reakciókat. Ha valakinek nagyon belemásztam a lelkébe, akkor bocs.

Mivel időszűke miatt nem tudok nagyon bejönni és huszadjára is lereagálni ugyanazon dolgokat, ezért most összefoglalom, hogy miért is volt jó ez a vita (?) a számomra.

Elsősorban azért, mert segít abban, hogy törjem a fejem. Azon magyarok közé tartozom, akik gondolkoznak, képes vagyok meghallgatni és magamévá is tenni gyakran velem, személyemmel, gondolataimmal szemben megfogalmazott kritikus gondolatokat.

Az első, az az, hogy sokkal érzékenyebben és körültekintőbben kellett volna ezzel a témával foglalkozni és nem úgy, hogy posztolok egyet ebészünetben. Sok dolog van a fejemben, tapasztalatok, tanulmányok, de ezeket úgy kell összefoglalni, hogy egyértelműek legyenek és ne kifejezetten támadó, irritáló élűek.

A legtöbb hozzászólás durván anyázós volt. Szerintem akkor is az lett volna, ha nagydoktori, tökéletesen objektív anyag lett volna. Ezek az emberek mindenre harapnak, ami nem agyagbadöngöléssel fenyegeti a romákat.

Viszont nagyon sok tényszerű (bár a leggyakrabban elfogult) kritika érkezett. Ezek jelentős része kiemeli, hogy a romák körében gyakori a deviancia és ennek alapján általánosítanak az egész közösségre. Ezzel nagyon nem értek egyet, sajnos azonban több ok miatt nagyon nehéz ebben a dologban normálisan nyilatkozni. Mi, a roma integrációt pártoló emberek nehezen tudjuk kivédeni a legtöbb vádat, mert olyan magatartásformákkal is szolidaritást vállalunk, amelyek a bűnelkövetés kategóriájába esnek. Ez egy 22-es csapdája, hiszen egyértelmű, hogy nem támogatjuk az erőszakot, az olaszliszkai lincselőket. Mit tegyünk? Ha mi is harsányan elítéljük őket, akkor a másik oldal csak ezen szavainkat emeli ki. Nem, mi nem vagyunk szolidárisak a bűnelkövetőkkel, az antiszociális magatartást folytatókkal. Sőt elítéljük őket. Pont. Azonban nem állunk meg itt, hanem éppen azt mondjuk, hogy ez már egy válságjelenség. Egy társadalmon kívülre sodródott társadalmi réteg lázadása a többség ellen. Mi úgy gondoljuk, hogy a többségnek is és a kisebbségnek is van felelőssége abban, hogy a dolgok így alakultak. Az egyikben talán nem volt túl nagy az integrációs hajlam, a másik oldal pedig nem vitte túlzásba a kisebbség irányába való nyitást. Történelmi falak egy társadalmon belül, amelyet nem szabad hagyni az egekig nőni, mert ha leomlik maga alá temeti ezt az országot.

Magam sem tudtam felhozni sok megoldási javaslatot. Egy helyzetet próbáltam a blogközösség elé tárni, egy gondolatébresztő, provakatívnak és irritálónak minősíthető írással. Nem akarom azt, hogy ennek a posztnak itt legyen vége. Ez az egyik legnagyobb közös ügyünk. Ha nem találunk rá megoldást baj lesz. Nagyobb baj, mint amekkora most van."
Szerző: demokratikus  2008.05.27. 12:48 558 komment

Címkék: bűnözés roma cigány szociális cigánybűnözés

A bejegyzés trackback címe:

https://demokratikus.blog.hu/api/trackback/id/tr95490042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemtudom 2008.05.28. 08:13:58

Bear, valahogy ki kell kerülni az indexre:D

A romáknak meg adjunk egy megyét!

sprenczl 2008.05.28. 08:14:13

Ez csak egy provokáció.

1. A "mágélhátési bűzözés" is bűn
2. Az "indulati bűnözés" is bűn
3. Aki nem dolgozik ne is egyék.
4. Elfogyott a segélyre a pénz. Felélte a sáskahad. Sajna dolgozni kell érte. Minimum közmunkát. Pl. a saját szaruk feltakarítása.
5. Ha valakik nem tudják 600 év alatt megtanulni (muhaha), hogy tartsák tiszteletben a többségi kultúrát és szokásokat(orkok vs. Európa), akkor ne csodálkozzon, hogy őt sem tisztelik
Ha ez nem tetszik, el lehet húzni. Vissza Punjabba. Bár onnan egyszer már kibaszták őket....

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 08:14:54

7000-8000, de csak pesten és szezonban, napi 14 óra melóért.
ügyesen tudsz számolni, de hordjál ennyi időben sittet és téglát öt hamburgerrel.

Nargile 2008.05.28. 08:15:57

Az itteni hozzászólásokat olvasva az a benyomásom, hogy ugyanaz a néhány kurucnáci hőzöng különféle nickek mögé bújva, közben veri a farkát otthon, hogy "most jól megmondtam a cigányokról".... Elmekórtani eset.

bandi 2008.05.28. 08:17:20

Ki írta ezt a hülyeséget? Minek provokálni az embereket, mior így is elég idegesek?

2008.05.28. 08:17:44

tipikus íróasztal mögüli, álértelmiségi, vadromantikus áradozások...

félre ne érts demokratikus, azzal nincs bajom h valaki roma, rengeteg normális, dolgozó ember van köztük, és ugyanúgy a magyarok között is vannak akik "cigányabbak a cigánynál"
mert ha valaki "cigány" - 19 évesen a 4.!! gyerekét potyogtatja (nincs rá más szó) és még csak az se tudja megmondani h hány hétre születik a gyerek, bezzeg azt h mennyi segélyt fog érte kapni - na az ilyet már szerintem nem hagyhatja az ember szó nélkül...

és hidd el, aki azt látja huzamosabb időn keresztül valamelyik borsodi v alföldi faluban, h az ilyen fajta romákból áll a többség, nem fog társadalmi integrációról, esélyegyenlőségről, meg depriváció-mentességről áradozni

"aki nem dolgozik ne is egyék" helyett szerintem "aki nem akar dolgozni ne is egyék" - de ez maximálisan

utini 2008.05.28. 08:22:14

Szerintem demokrata ezt az esszét kényszer hatására, vagy valamilyen pszichotróp anyag befolyása alatt írta. Hogy Magyarországot a cigányok építették fel? Jézusom....

2008.05.28. 08:22:27

nem kell ahhoz kurucosnak lenni h negatív véleménye legyen az embernek róluk - ez akkora baromság könyörgöm...
ha egy cigánysor mellett laknál, te lennél a leghangosabb Nargile

RedRiot 2008.05.28. 08:23:23

"de hordjál ennyi időben sittet és téglát öt hamburgerrel."

Azt nyilván nem tudnék, de mondjuk két óráig igen, a fennmaradó idôben pedig az utcán elhaladó "jónôk" felé sugározni a következô üzeneteket:
-(fütty) Mé nem szopol le? Hállod?
-(fütty) Mebbasználak, hallod?

Közben dohányoznék, és a többi "kizsákmányolttal" eszmét cserélnék.

bandi 2008.05.28. 08:23:57

Nargiel, az elmekórtani eset az, aki ezt a cikket írta...

Puporka Kázmír 2008.05.28. 08:25:20

ezeket pontosítsuk, tesvírem, hogy te honnan is állol elő ezekke, hogy 14 óra, 7-8, sitt meg tígla, meg egyátalán hogy így meg úgy? megmondom énneked asztat te. a fehér apád kiküddött az épitkezísre hájcsárkodni h tanuljál bé a szerepedbe és rágjad a fizikai melósok életit idegeire menj a cigány tesvíreimnek ott sájátitottad el ezt a tudomágyadat. de aztán megjájdút a szíved me nem birtad és sájnáltad öket úgyhogy apád kiátkozott most meg itt csurgatod a lelked országvilágnak hogy egyemmeg azt a rákos szivedet te putymá kis ráklótesvirem. örökbarátságba fogadlak a romák körébe te édeske

Toxik 2008.05.28. 08:28:30

Megint egy droid...
Mi lenne, ha lenne egy adat arrol, hogy mennyibe kerulnek a ciguk, eves szinten (segely, borton)...
Nem ellensegkereses, csak konnyu az adonkbol hupakolni.....

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 08:30:09

persze, hogy ugyanaz a 20 ember.
nagyon fikázták Spirót 87-ben, de maximálisan igaza lett. Előjöttek a mélymagyarok a szarból és hozzák az undorító gyűlölelet.
Egyébként most is józsefváros szívében vagyok. A lakás mellett cigánysor, laktam a pongrácz telepen.

Ennyi voltam, veletek nincs társalognivalóm.

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 08:31:24

ja, már csak azért sem, mert nekem dolgozni kell, szemben veletek, akiket mindenféle Magyarország rombolásában érdekelt külhoni titkosszolgálat nyom lóvéval...

Gizmopajtás 2008.05.28. 08:33:03

Na álljunk meg egy szóra!
A cigánysággal nem azért van tele a hócipője a többségnek, mert jaj, szegények nincs munkája, hanem a rájuk jellemző deviáns viselkedés miatt. Attól még, hogy nincs munkám nem fogok senkit meglincselni, felgyújtani.
És ezt ne magyarázzuk félre a frusztrációval! A magyarok között is van sok kilátástalanságban élő, mégsem jellemző, hogy terrorizálná a környezetét.

Ezt vedd figyelembe kedves cikkíró és ne gyere ennyire demagóg szöveggel.

2008.05.28. 08:42:17

végig normális hangnemet ütöttem meg azt hiszem, ellentétben a te demagógiáddal, demokratikus
azt meg ne meséld már be magadnak se, h egy percig is azt hitted naivan, h nem fognak harapni a mélymagyarok a témára...
a pártatlanok egy része meg a pátoszra ami körüllengi az egész megközelítésed

a titkosszolgálatos duma meg egyik oldalról sem szól már olyan elementálisan ; )

Winston Smith 2008.05.28. 08:44:46

Elég sok hülyeség van ebben a cikkben. Jellemzően az alapvető dolgok.

Pl. az, hogy a rendszerváltásra vezeti vissza a problémákat, hogy akkor kirúgták a romákat a munkahelyekről, és ezért kényszerültek segélyre. Könyörgöm, azóta felnőtt egy generáció! Aki a rendszerváltás idején 10 éves volt, ma az sem dolgozik (tisztelet a kivételnek), hanem segélyen él! Nehogymá' ezért is a rendszerváltás legyen felelős!!!

Óriási a szakadék képzettségben, kultúrában, az erkölcsökben (magántulajdon védelme), illetve a munkához való hozzáállásban a romák és a nemromák között. Ezen kellene változtatni, mert különben nem fog változni semmi, csak a romák aránya nő.

Amelyik roma ezen változtatott (szerzett valami végzettséget, keresett munkát), az talált is munkát és ma a társadalom megbecsült tagja.

Ja, és senki ne jöjjön azzal, hogy a magyarok kirekesztők. Magyarok százezrei szavaztak a Megasztár alatt Oláh Ibolyára, Caramelre, Gáspár Lacira. Vannak roma "médiasztárok", Győzikétől Bódi Gusztiig. A hazai társadalom szerintem nyitott a romákra, feltéve hogy valami igyekezetet, teljesítmény lát tőlük.

Gizmopajtás 2008.05.28. 08:48:42

Meg a másik:
".. a társadalmi többség az egyik központi bűnbaknak nemzeti sikertelenségünk, töketlenségünk miatt."

Ebben pedig Igazad van, tényleg töketlen a többség, dea miatt, mert hagyja a parazita kisebbséget élősködni magán.

Laid 2008.05.28. 08:52:49

Ugyanmá, te faszfejű kis kopé. Tudja itt mind a 20 ember, hogy baszol ma bemenni dolgozni, ugyanis kurváva a fiatalkorúak seggbekúrodájában tengődsz, te csinibaba köcsögtündér. És igaz, éppen a nyócban:D És amennyiben a tróger szüleid nem dobtak volna el, és nem gyújtod fel magad bosszúból, és ki tudja, most éppen lenne egy jó állásod idekinn, akkor sem mennél dolgozni baszdmeg, úgyanis úgy örülsz most a kis faszodnak a kis blogoddal együtt, amit ezúttal nem heti 2 ember olvasott, hogy majd beszarsz

Winston Smith 2008.05.28. 08:54:52

A cigányság nem bűnbak. Itt élnek kb. 5-800 ezren, és alig valamit tesznek hozzá a nemzeti össztermékhez. Gyakorlatilag a többségi társadalom tartja el őket.

Ez egy nagyon jelentős teher a többségi társadalomnak. A cigányság nem bűnbak, hanem nagyon is valóságos fék. (Ezzel együtt is nem a cigányság az egyedüli, még csak nem is a legfontosabb oka annak, hogy a magyar gazdaság jelenleg a béka segge alatt van, de egy fontos akadálya a fejlődésnek.)

2008.05.28. 09:02:00

jah WinstonSmith benyögte a frankót, a cigány is ember, csak akarjon dolgozni
le a demagógiával!

zi 2008.05.28. 09:11:09

demokratikus:
Méhkas. De Te ezt úgy is tudtad.
Ma Magyarországon erről a kérdésről lehetetlen normális vitát folytatni.
Azt, hogy valamit tenni kell mindenki tudja. De nem tehetünk semmit, amíg itt mindenki indulatból beszél.

Viking 2008.05.28. 09:16:06

Kedves Demokratikus!!

Az egyetlen ember akit felbérelhettek, az ezen az oldalon megjelenők közül, az csak te lehetsz...

Mert ez a kis elmélet amit itt az olvasók elé társz egyszerűen szólva nem igaz! Bárki aki csak kiteszi a lábát az utcára ezt láthatja. Persze a "mélymagyaros" kommented elárulja a jól betanított/betanult mocskolódást (persze ekkor te beszélsz gyűlöletről...).

MediaSlave 2008.05.28. 09:36:50

Elvtársak, polgártársak, hazafiak!

Beszélünk arról, hogy mi van, mi nincs. Egy biztos.Nincs munkavágy, ami a becsületes ember ismérve. De. Nem várhatjuk el sajnos hogy dolgozzanak, mert generációk óta nem látták egymást, hogy dolgozni mennének, tehát nem is tudják mi az a munka.
A munkáltató azért nem számol a cigánnyal, mert tudja, hogy alapban bizonytalan munkavállaló, és ha alkalmazza is, az neki mindenképpen veszteség, hiszen ha nem dolgozik akkor újat kell toborozni, betanítani stb.
Ahelyett, hogy jelentéktelen összeget költ az állam a lelkiismeret tisztán tartására, forgasson nagyobb pénzt az akadálymentesítésre, hogy a fogyatékkal élők dolgozhassanak.
Eljutottunk arra a szintre, hogy az 50 éve erőltetett integráció helyett az asszimilációt kellene választani, és izolálni őket, hogy egy kelet szlovák cigány-éhséglázadáshoz hasonló események után a természetes szelekció új alapot adjon a tárgyalásra(?).
Tudom, hogy ez már kimeríti a közösség elleni izgatás fogalmát, de vállalom a véleményem.
Lehet szidni a Gárdát, valószínű nem is a legkomfortosabb megoldás, de a többségi társadalom természetes önvédelmi reakciója, egy furcsa a többség által kezelhetetlen köntösbe bújtatva.
Bocsánat ha van amit ismételtem, de sok a 473 komment, de később elolvasom!

Hazafi 2008.05.28. 10:12:20

Arthur C. Clark irigyelne téged amiért ilyen sci-fit kanyarintottál ide "kedves" cikkíró.

Büdös Magyar 2008.05.28. 10:16:18

1: A cikk egy vicc, úgy ahogy van. Amit leírt a kedves cikkíró, azt szerintem ő se gondolta komolyan.
Ha mégis, akkor tudom sajnálni.
2:Miért mi tanuljunk meg élni mellettük.Tanuljanak meg ők MI mellettünk élni.Nehogymár a csík húzza a repülőt.
Miért a többségi társadalomnak kéne segíteni nekik integrálódni? Minek integrálni őket? Volt rá párszáz évük.Eredmény? Semmi. Ja bocs, mégis: vígan megélnek a segélyből és bűnözésből nulla munkával + erre még büszkék is.
A cigány kultúrát NEM lehet integrálni, mert egyszerűen középkori.
3:A sok 100% libsinek meg üzenem h tényleg költözzenek ki pár napra (!) egy putrisor mellé.
Nem mernék.A fotelből könnyű jogokat védeni...
4: Ha sürgősen tényleg nem oldódik meg a helyzet akkor itt
nagyon csúnya dolgok fognak megtörténni.Vagy a magyarok vagy a cigáyok.Ennyi.

BiG 2008.05.28. 10:24:37

Lord_Cica / Original 2008.05.27. 21:12:05

A régi magyarok nem voltak gyűjtögetők! Állattartásból éltek! Sőt, ha letelepedtek, földet műveltek! Volt magas szintű kultúrájuk is, művészetük.
A cigóknak sohase. Ők "gyűjtögettek" - azaz loptak.

A posthoz annyit, hogy bár mindenféle címmel próbál dicsekedni az írója, meg a támogatói, de töketlen barmok és magyargyűlölő, rosszindulatú férgek, akik a romlásunkat akarják!

Üdv!

naponta 3x 2008.05.28. 10:32:42

A mamám falujában nyaraltam sokat gyerekkoromban, voltak ott cigány barátaim is, nem volt bajunk egymással. Késöbb is sokáig messziröl üdvözöltük egymást. Mára mind börtönbe került, gyilkosok, rablók lettek, volt akit megöltek. A szomszéd néni unokája (nem cigány) orvos lett, én programozó. Szar történet, nem tudom mi a tanulsága. Nem mondanám magam liberálisnak, sőt. De ilyen élményem is van cigányokkal.

bandi 2008.05.28. 11:40:42

Egyébként te "demokratikus".

Nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy az ilyen cikkekkel segíted az általad oly nagyra tartott romákat! Pont az ilyen egyoldalú, mindent a magyarokra fogó írások miatt utálják őket egyre töben! Vagy mit vártál, hogy minden magyar ember elrestelli magát, hogy "igen, szemét köcsög rasszista nép vagyunk, meg se érdemeljük az életet, adjuk át az országot a romáknak, hisz úgyis ők építették fel". Vagy mit akarsz az ilyen cikkekkel elérni? Tudod, az egyoldalúság akkor sem helyes, ha a romákkal szemben pozitív irányú!

manager2008 2008.05.28. 11:49:39

Egy biztos, végrehajtható, Eu komform, megoldást nem nagyon tudtak a hozzászólók mondani.
Igaz a kormány sem.

Marad a veszély, hogy esetleg spontán reakciók viszik a dolgot egy borzalmas végkifejlet felé.

Igaz másnap is felkel majd a nap, MINDENKI elhatárolódik, a bűnösöket becsukják ha megfogják, aztán felejthető a dolog.

Mladics és Karadzsics elvégezte a dolgát, Európa keresi őket mint bűnösöket, teljes joggal, az ottaniak egy része meg hősként tekint rájuk.

Ez egy ilyen agyament világ.

A másik mindenkitől független zavaró jövőkép, hog a globális felmelegedés lecsökkenti a mezőgazdasági termelési lehetőségeket, állandósul a vízhiány, és előtérbe kerül az éhezés (Afrikában már jelen van). A gyengén ellátottak kényszerből megtámadják a javakat birtoklókat akik védekeznek és az erősebb kultúra és szervezettség miatt elpusztítják a támadókat. Akár több milliárdal is csökkenhet a népesség a földön.

Ehez képest semmiség hogy felszedik a vasuti sínt, vagy ellopják a krumplit, egész addig amíg a meglopott is elkezd az éhhalál szélére sodródni és nem elégszik meg a rendőrségi feljelentéssel, hanem lő válogatás nélkül minden mozgó célpontra.

A megoldásokat addig kell keresni amíg van idő, mert a konfliktus kialakulása után már nincs megállás.
Uff

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 12:13:17

manager2008
nagyon úgy néz ki, hogy valami hasonló apokaliptikus irányba haladunk. A baj csak az, hogy itt nem egy-két áldozatról lesz szó, ha indul a lavina, hanem komplex polgárháborús helyzetről, tömeges lincselésekkel. És akkor fog kiderülni, hogy a radikális cigányellenesek nagyon kevesen vannak, de a felhergelt cigányok piszkosul sokan. Minden erőszakos megoldási lehetőség nemzeti katasztrófákat eredményezett szerte a világban. A szerbek erőszakkal akarták megvédeni magukat. Mi lett velük?

khm... 2008.05.28. 12:22:27

Szeretnéd a tömeges lincselést, igaz...???? A rózsadombi védett övezetben élő barátaiddal együtt!!!

Remélem, még ez előtt bevetik a terrorelhárító kommandósokat, REBISZ-eseket, és a katonaságot is!!!
Szlovákiában csak egyszer próbálkoztak be a cigányok, azóta kuss van. :-x

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 12:35:54

khm
ne magyarázz félre, én most is a józsefvárosban vagyok, este meg kőbányán.
te meg szeretnéd, ha a karhatom lőné őket mi? Mennél adogatni a lőszert, szerencsétlen...

átlátó 2008.05.28. 13:09:26

Demokratikus! Van még kedved a billentyűkhöz érned?! Ismét kérdem, mert látom jelentősen szükség van rá: Milyen alapja van a "nem szokta a cigány a szántást" és a " cigányútra szaladt" nem újkeletű népi bölcsességeknek. És, hogy ne unatkozz megválaszolhatnád nekünk tudatlanoknak, hogy milyen volt az élet a cigányonak a leszakadásuk előtt, valamint miért szakadtak le egyáltalán? Ha nem válaszolsz, én azt is megértem, amit itt a szíved alá kaptál nekem se lenne. :) :) :)

BiG_ 2008.05.28. 13:21:46

Hé, demokratikus!

Ha már itt olyan okos vagy és annyira szarok vagyunk, mi magyarok, akkor ugyan már, miért nincs még megoldva a cigányság ügye általatok?
Csak nem ti is lopjátok a napot?

Tudod, kábé 3 éve a Parlamentben egy szakértőt megkérdeztem, aki előadni ment oda a szegény hátrányos helyzetűek sanyarú sorsáról a kormány részire, hogy nekem, mint adófizető polgárnak, ugyan mondja már meg, hogy mennyi esély van arra, hogy a befektetett rengeteg pénznek lesz látszatja?

Tudod mit válaszolt???

Röviden: "Semmi"

Úgyhogy az okoskodásoddal mehetsz a sóhivatalba és a magyarokról le lehet szállni.

Ja, igen, azt a srácot, aki az Oláh Action nevű játékot anno kitette a netre és ezért agyonbaszogatták, ki kéne tüntetni a kiváló jóstehetségért. Mert a játék pont arról szól, ami itt lesz: a cigányok elszemtelenedtek, fosztogatnak, rabolnak, gyilkolnak, erőszakoskodnak és a cél az, hogy a béke helyreálljon. A mód: céloz és lő...

Üdv!

Kiváncsi Fáncsi 2008.05.28. 13:25:12

Sziasztok!
Érdekes a cikk, de szerintem kissé túlzás. Én már idestova 15 éve élek cigányok szomszédságában és nem vagyok rasszista. De amit művelnek az rettenetes. Minden évben bejönnek, lopnak zúznak a kertben, a másét akár többször is elveszik(pl. az ereszcsatornát 3 x lopták el tőlünk egy év alatt.)Mellesleg a kertje ugyanakkora mint a miénk, de nem műveli, csak gyom van benne,mert az munka(megjegyzem nem a szomszéd az egyedüli aki nem műveli, hanem az egész utcájuk).Ha szeretnének dolgozni legalább a portájuk rendben lenne. Mi segítünk nekik adományokkal, de az sosem elég. Mindig több kell nekik.
Mellesleg nincs Eu-konform megoldás tekintve, hogy a cigányok nagy többsége-tisztelet a kivételne- nem tud integrálódni a társadalomban. Nemcsak Magyarországon, de Belgiumban, Franciaországban, Németországban sem (Ezekben az országokban éltem és tapasztalatból írok).Sajnálatos módon.
Egyébként ők meg attól rettegnek, hogy 20 év múlva nem lesz aki eltartsa őket....

Gyula 2008.05.28. 13:29:52

A cikk egy vicc. Az írója utánnanézhetne az Országos Orvosszakértői Intézet adatbankjának, esetleg informálódhatna, hogy hány százalék cigány a rokkantosítottak között. Esetleg orvossal is beszélhetne, vagy bárkivel az egészségügyből, hogy ugyan miért utálják az EÜben a cigányokat.
A romák a saját lábukon jöttek, nem rabszolgaként szállították őket ide, mint a demokratikus Amerikába a négereket. A vendégnek illik betartani a vendégfogadó házirendjét, ha ezt nem teszi meg, ne várjanak almáspitét.
Az EÜ csak azért volt "partner", mert nem kértek a Mauglik szúrásából. Látszik, hogy a cikkírónak fogalma sincs, hogy milyen állapotok voltak és vannak az orvosszakértői intézetekben. Én többx is voltam vidékiekben.
A munkalehetőséggel kapcsolatban szeretném emlékeztetni a cikkírót a pár éve történt botrányról, amikor a TV2 Hiradója foglalkozott azzal a témával, hogy Békés Megyében diszkriminálják a cigány munkavállalókat, mert LOPNAK.

Ez a mondat meg nemigaz állítás:"Miről is volt szó? Arról, hogy akinek volt pénze megkenni a leszázalékolást intéző orvost, vagy volt kapcsolata ehhez, az el tudta intézni magának."
Nem pénze volt a cigánynak, hanem rokonai, akik megfenyegették az orvosszakértőt. Előbb utánanézni a témának, utána "szakértősködni".

Üdvözlettel
Gyula
Egy volt Orvosszakértői Intézeti dolgozó.

liok 2008.05.28. 13:32:44

demokratikus · www.demokratikus.hu 2008.05.28. 12:13:17

Ennyire ne menjünk előre még feltételezésekkel sem, remélhetőleg ide nem jutunk...de ki tudja persze. Mindazonáltal ez igencsak kétséges, amit leírtál. Szó nincs itt csupán szélsőjobbról és radikálisról...

HU 2008.05.28. 13:33:47

BIG, BIG, BIG truth by Kiváncsi Fáncsi...

Sajnos a magyar romák nagyrésze(jah és más országokban is)-tisztelet a kivételnek- olyan, mint a BELGA, FRANCIA, Német arab egy jó része... blablabla

********************
saját tapasztalat
*******************

NEVER ENDING STORY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BiG_ 2008.05.28. 13:39:50

Kiváncsi Fáncsi 2008.05.28. 13:25:12

Igaz és hihető, amit írtál, kár, hogy fölösleges, ezek a "demokratikus" arcok csak a bűnpártoláshoz, a fajvédelemhez értenek és a magyar mocskolásához.
De ha a többségi nemzetet így semmibe veszik, akkor mitől "demokratikusak"??? Így nem kicsit oximoron...

Üdv!

toxikus 2008.05.28. 13:41:58

valaki az elején megkérdőjelezte,h a cigányok csak akkor kötnek bele valakibe ha az úgy viselkedik. normális ez vagy sose látott cigányt?:DD


mondjuk ha úgy viselkedek, hogy kétajtós szekrénynek nézek ki illetve viselkedésemmel sikerül azt a látszatot kelteni, hogy ráadásul 3an vagyunk akkor tényleg nem kötnek belém:DDDD

Gyurrrrri 2008.05.28. 13:49:36

Nem tudom ki mit szólt volnaahhoz ha a saját szeme láttára verik agyon az édesapját, mert megállt segíteni. Remélem a cikkíró bele tudja magát képzelni a gyerkőcök helyzetébe és mélységesen elítéli azokat akiket most véd. egyébként ajánlom neki, hogy beszélgessen mentősökkel, különösen vidékiekkel, hogy mik a tapasztalatok tisztán roma lakta negyedekben, meg fog lepődni... egy dolgot pedig ne felejtsen el ha a nagymamájának végják le a lábát, nyomják ki a szemét, ő már rég öldösné őket

BiG_ 2008.05.28. 13:54:18

Gyurrrrri 2008.05.28. 13:49:36

Úgy tűnik, az ilyen fajvédőknek keményen rá kéne faragniuk, hogy végre lássanak, csak sajnálom azt, akin keresztül a megvilágosodás elér a sötét fejükbe...

Ezek a "szociális munkások" úgy tűnik, falaznak a cigánybűnözőknek... Amit elkövetnek, az a többségi nemzet rágalmazása és bűnpártolás...
A "demokratikus" szóval takaróznak, mint az 56-os pufajkás gyilkosok bújnak az "antifasiszta" mögé.

De kilóg a lóláb!

Üdv!

liok 2008.05.28. 13:58:31

demokratikus · www.demokratikus.hu 2008.05.28. 12:13:17

demokrácia névbe bújtatott demagógia

Lehet itt csapkodni a magyarokat hogy ők ilyenek meg olyanok, de kérdem én, akik őket csapkodják!? Mit is keresnek itt? És a másik kérdés, próbáltak ők már háttér nélkül felnőni a mai viszonyok között? /minimálbér vagy 50% körüli adóterhelés, 20%áfa, anyámkínja adók, utazás, ruházkodás, gyerektartás, munkahelyi magalázás és kiszolgáltatottság, 10 órát is meghaladó munka naponta mindezért/

Egy kezdő munkásfiatal nos...hogy is vesz ebből házat? Banki hitellel? Ha óriási mákja van akkor szülői háttérrel. De ha nincs?? És ne magyarázza meg senki hogy tanulnia kell, meghogy neki összejött, mert nemcsak jogászokra és diplomatákra van szükség, hanem kétkezi munkásra is, akik munkája legalább annyit ér, ha nem többet. Nem mindenkinek jut egyformán lehetőségből de a jelen rendszer még azt is megvonja.

Még egy kérdés! A média miért nem beszél arról, hogy képzett magyar dolgozók tízezrei özönlik ki lehetőséget keresve? Ez Magyarország?

vonjátok le mindezt és kijön a képlet, akinek nem annak javaslom az általános iskola első osztályát

liok 2008.05.28. 14:01:22

toxikus / Johny JoyStick · engeddel.blog.hu 2008.05.28. 13:41:58

Pontosan így van ahogy írod, folyamatosan megalázóan beszólnak embereknek, hangosak és csúnyán beszélnek. Kötekednek. Sajnos nem tudom megszámolni hány eset részese voltam eddig. De nem is akarom.

toxikus 2008.05.28. 14:06:02

liok 2008.05.28. 14:01:22
ugye. amúgy visszakerestem és pont az egyik postíró feltételezte azt vkinek az írására, hogy csak azért kötnek bele folyton mert úgy viselkedik vagy beszól:D

liok 2008.05.28. 14:10:16

toxikus / Johny JoyStick · engeddel.blog.hu 2008.05.28. 14:06:02

felesleges hazugság amit írt, vagy pedig semmit nem tapasztalt belőlük

Gandalf 2008.05.28. 14:12:11

Ennek a blognak a szerzője egy korlátolt, hülye. Nem is idegesítem magam komment írással.

liok 2008.05.28. 14:18:31

Gandalf 2008.05.28. 14:12:11

Szándékosan nem szeretnék ilyesmit írni;) Egyébként én abszolút higgadtnak érzem magam. Ugyanakkor: már képtelen vagyok elsiklani azon egyoldalúság felett, amelyet elkövetnek azon emberekkel szemben Magyarországon, akik a jogos haragjuktól eltekintve a legkevésbé sem érdemlik azt meg. Ezért írok most is.

Nincs hatalmam, de a véleményemet kinyilvánítom. Nem a gyűlölet szól belőlem, hanem az igazságtalanság.

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 14:25:32

No, persze, hogy merek még billentyűközelbe jönni, de a meddő vitából köszönöm nem kérek.
Ha néha egy kicsit indulatosabban írtam, akkor bocs. Egészen másként látom a dolgot, mint az idejöttek többsége és a súlyos anyázás belőlem is kivált reakciókat. Ha valakinek nagyon belemásztam a lelkébe, akkor bocs.

Mivel időszűke miatt nem tudok nagyon bejönni és huszadjára is lereagálni ugyanazon dolgokat, ezért most összefoglalom, hogy miért is volt jó ez a vita (?) a számomra.

Elsősorban azért, mert segít abban, hogy törjem a fejem. Azon magyarok közé tartozom, akik gondolkoznak, képes vagyok meghallgatni és magamévá is tenni gyakran velem, személyemmel, gondolataimmal szemben megfogalmazott kritikus gondolatokat.

Az első, az az, hogy sokkal érzékenyebben és körültekintőbben kellett volna ezzel a témával foglalkozni és nem úgy, hogy posztolok egyet ebészünetben. Sok dolog van a fejemben, tapasztalatok, tanulmányok, de ezeket úgy kell összefoglalni, hogy egyértelműek legyenek és ne kifejezetten támadó, irritáló élűek.

A legtöbb hozzászólás durván anyázós volt. Szerintem akkor is az lett volna, ha nagydoktori, tökéletesen objektív anyag lett volna. Ezek az emberek mindenre harapnak, ami nem agyagbadöngöléssel fenyegeti a romákat.

Viszont nagyon sok tényszerű (bár a leggyakrabban elfogult) kritika érkezett. Ezek jelentős része kiemeli, hogy a romák körében általános a deviancia és ennek alapján általánosítanak az egész közösségre. Ezzel nagyon nem értek egyet, sajnos azonban több ok miatt nagyon nehéz ebben a dologban normálisan nyilatkozni. Mi, a roma integrációt pártoló emberek nehezen tudjuk kivédeni a legtöbb vádat, mert olyan magatartásformákkal is szolidaritást vállalunk, amelyek a bűnelkövetés kategóriájába esnek. Ez egy 22-es csapdája, hiszen egyértelmű, hogy nem támogatjuk az erőszakot, az olaszliszkai lincselőket. Mit tegyünk? Ha mi is harsányan elítéljük őket, akkor a másik oldal csak ezen szavainkat emeli ki. Nem, mi nem vagyunk szolidárisak a bűnelkövetőkkel, az antiszociális magatartást folytatókkal. Sőt elítéljük őket. Pont. Azonban nem állunk meg itt, hanem éppen azt mondjuk, hogy ez már egy válságjelenség. Egy társadalmon kívülre sodródott társadalmi réteg lázadása a többség ellen. Mi úgy gondoljuk, hogy a többségnek is és a kisebbségnek is van felelőssége abban, hogy a dolgok így alakultak. Az egyikben talán nem volt túl nagy az integrációs hajlam, a másik oldal pedig nem vitte túlzásba a kisebbség irányába való nyitást. Történelmi falak egy társadalmon belül, amelyet nem szabad hagyni az egekig nőni, mert ha leomlik maga alá temeti ezt az országot.

Magam sem tudtam felhozni sok megoldási javaslatot. Egy helyzetet próbáltam a blogközösség elé tárni, egy gondolatébresztő, provakatívnak és irritálónak minősíthető írással. Nem akarom azt, hogy ennek a posztnak itt legyen vége. Ez az egyik legnagyobb közös ügyünk. Ha nem találunk rá megoldást baj lesz. Nagyobb baj, mint amekkora most van.

Epokit Drive 2008.05.28. 14:28:26

Kedves "demokratikus"!

Akikről írsz pozitív példaként, ti. a dolgozó cigányokról, azokkal az égadta világon semmi baj sincs. Soha, senki - a leghülyébbjeit kivéve - nem akart dolgos cigányt a puszta cigányságáért megverni, utálni stb.
Viszont - és a számokon ne vitázzunk, nem vagy olyan jó, hogy hihessen itt Neked bárki is - ott egy "másik" cigányság, akik egy turulszobrot a MÉH-be vinnének (saját füllel történő hallás), az általános magyar viselkedési normák közé alig intergálhatók, ma már, mondhatjuk, életformaszerűen bűnözők, erőszakosak, rossz szociális körülmények között élnek, és elsődleges bevételi forrásuk a segély és az egyéb alanyi jogon járó juttatások. Mindezt úgy, hogy cserébe nem "adnak" semmit.
De legyen, az "egyszeri cigány" legyen tök becsületes és munkaszerető. Akkor nézzük a vezetőiket (OCÖ). A roma holokauszt kárpótlási összegeit elsikkasztották, a rendelkezésükre bocsátott épületeket lelakják, majd újat követelnek, megfélemlítésről beszélnek, miközben az állítólagos megfélemlítők ott állnak mellettük tíz méterre stb.
Ha azt hiszed, ezzel a posztoddal jót tettél a cigányoknak, nos, tévedsz.
A cigányok felemelkedésének két pillére van: munka és tanulás (tanulás és munka). Enélkül maradnak, akik most is: sokak szemében élősködők, akiket erőszakkal kellene akár alapvető jogaikban is korlátozni.

Ed

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 14:31:29

akkor valamiképp egyről beszélünk. Ahogy nekem nem kellene álltalánosítanom, úgy a másik oldalnak sem kellene. Sajna vannak mindkét oldalon, akik annak köszönhetik a legitimitásukat, hogy ez a téma napirenden van...

Epokit Drive 2008.05.28. 14:34:49

Most olvastam a legutóbbi posztodat (önkritikus szociológusi ömlengés elvi szinten), és csak egy megjegyzés hozzá: nem csak Magyarországon, hanem több európai államban sem tudták integrálni a cigányságot. A több pénz és a jobb társadalmi körülmények sem segítettek ebben, legfeljebb az arányok voltak jobbak, de nem jelentősen. Ezt írták itt is, de felesleges, az integrációpártiak a makacsul fel-felbukkanó negatív tapasztalatokat ignorálják, úgy tűnik.
Mivel szocmunkás vagyok (hivatalból tanultam cigányságosdit is), akár még hihetnék is az integrációban. Egy baj van csak vele: igazoltan működésképtelen.

Ed

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 14:39:21

Epokit Drive!
A magam részéről nem ignorálom a negatív tapasztalatokat, legalábbis igyekszem. Ti viszont csak a negatívumokból vezettek le mindent.

És szégyellem, hogy hozzád hasonlóan szociális munkás vagyok. Nem tudom, hogy tudtál ilyen okoskodós előítletes magatartásig eljutni...

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 14:40:08

no, ennyi voltam itt. A másik posztba vagyok, ha nagyon kiváncsi rám valaki.

Wormie 2008.05.28. 14:40:27

Ne röhögtesd már ki magadat!!!

Valaki leírja a TAPASZTALATAIT, és te ezt előítéletnek nevezed... Mega LOL! :-DDDDDDD

Epokit Drive 2008.05.28. 14:40:53

A legitimitás nem annak köszönhető, hogy egy téma napirenden van vagy sem. A legitimitás a valóságból fakad, mindegy, hogy rá merünk-e nézni vagy elfordulunk szemérmesen. A legnagyobb félelmem, hogy egyszer néhány begőzölt "erősmagyar" visszacsap, és agyonver pár cigányt. És ha nem tesz senki semmit, ez egyre közelebbi lehetőséggé válik. Azt megértem, hogy nehéz anyagi helyzetben kisebb az egyén mozgástere, de azt a mondatot, hogy "Én vagyok a felelős", külön órákon tanítanám 6-18 éves korig és még tovább is. Mert addig ez marad, és nő a feszülts' mindenkiben.

Ed

liok 2008.05.28. 14:46:09

"Az utóbbi években kezd egy szörnyű dolog körvonalazódni: a magyarországi cigányságot készül megtenni a társadalmi többség az egyik központi bűnbaknak nemzeti sikertelenségünk, töketlenségünk miatt."

A helyzet az, hogy Magyarországon egy átlagmagyarnak nincs ideje tökösködni, ugyanis örül ha élve hazajut melóból. Ha mégis maradna energiája, hazazavarnák. Maradt tehát a szavazás: jöttek az ígéretek, szépszólamok....így építünk meg úgy és így milyen jó lesz nektek szavazók meg úgy....blabla.

Telt és múlt is az idő, rájöttünk hogy becsaptak minket. Ki tette tönkre az országot? Én mert rosszul szavaztam? Nem. Bizonyos illetők, akik felelősséget vállaltak a népérdekért /szavazatokért/, ők a felelősek.
A magyar nép nagyobbik része nem a nemzeti sikertelensége miatt hibáztatja a cigányság nagy részét /elnézést kérek a tisztességes romáktól/, hanem teljesen más miatt. Hogy mi miatt? Én nagyon jól tudom, és a témába kevert nagyobb néptömeg is jól tudja. Ha pediglen majd a törvények lehetővé teszik azt, hogy büntetlenül meg is fogalmazhassák ezen emberek - magamat is beleértve, szó fog esni róla. Mindazonáltal nemcsak itt kellene ütni hozzám hasonlóan a naiv butaságokat, hanem kipróbálni a mellettük való életet. Valamint nem árt tényekkel is megtámasztani az ilyen okfejtéseket.

A nemzeti sikertelenséget, vagy épp az ellenkezőjét, mindig a kormányzás határozza meg. Mindig!

Dávid Beni 2008.05.28. 14:51:48

Persze... szerintem sincs cigánybűnözés.
Mentél már egyedül,gyalog Szegeden a nyár közepén pl a Kárász utcán vagy a Mars téren?Vagy esetleg más városokban?Ugye nem.
Ha mégis igen akkor vagy rock koncert volt vagy pár kopasz védte a rühös picsádat.De városban még visszafogják magukat,ahhoz képest hogy mit csinálnak kisebb falvakban.Ott állandó a fenyítés.
És amikor a Napló stábját kamerák előtt kirabolták?
Azok is biztos idén lebarnult akcentusos magyarul tudó románok voltak mi? És valahogy nem hallom azt a Híradóban hogy "cigány,roma" soha.Nem mondják ki de 95%uk cigó.
Mégis a riportokat mindig ők csinálják.Ahol ők vannak ott nincs biztonság.Vagy nézzük a statisztikákat:Magyarország 8%a(800 000 már) cigány de a börtönök 80%a cigányokat etet,ott telelnek ha hideg a tél.Ha nem szeretnének börtönbe menni akkor azt mondják hogy azért öltem,vertem mert rámtámadott, csakazért ,mert cigány vagyok.(A perek 90 %át ezért nyerik meg)Ekkor még nem is beszéltünk a megélhetési bűnözésről(anyagi károk embereknem+néha erdők tűnnek el.A magyar meg dögöljön meg.A cigányok kapnak évi 2500 milliárd támogatást cserébe szaporodnak(14éves kortól legalább 9 gyereket),lopnak,ölnek,vernek,rabolnak,lopják a fémeket (ezzel ismét milliárdos a kár főleg ha zsilipeknél vagy más fontos helyen lévő fémeket lopnak) és persze rasszistáznak mindenkit.2-3 téglát+1ablakot összehordanak aztán rámodják hogy ház, arra veszik föl a milliós szocpolt.
Rosszabb esetben az államtól kapják vagy halott nyugdíjasok házait szállják meg.1 hónap alatt szétlakják ezek a nomád állatok aztán mennek tovább.
A gyerekeiket nevelő intézetbe adják,a testvérei meg kiveszik őket havi 80000Ft ért.Méghogy nincs pénzük.

Aki meg védi a cigányokat, mint például aki ezt a cikket írta az biztos hogy cigány,zsidó öltönyös ember aki még nem járt utcán vagy csak 1 lefizetett szerencsétlen talpnyaló.
Mindenkinek tudnia kellene hogy a cigányok miatt van szaban az ország.Azt hittem Magyarországon a magyaroknak vannak jogaik,vagy Cigányországban vagyok?

NEM RASSZISTA,HANEM TAPASZTALT!!!!!

Epokit Drive 2008.05.28. 14:53:16

Kedves "demokratikus"!

Talán egyformának kéne lennie minden szocibocinak? Egy olyan szakma művelőinek, amely szakma legfeljebb középszintű elméletek megfogalmazásáig tudott csak eljutni százegynéhány év alatt?
Vagy úgy gondolod, hogy amiket mint tapasztalati tényeket leírtam, azok hazugságok? (Mondd inkább ki, ha úgy gondolod.)
És ha már: ki az a "Ti", akik a negatívumokból vezetnek le mindent? Azt hiszed talán, egyetlen rövid kommentből máris ismersz? Tudod, kire szavazok, mit dolgozom, hol és hogyan élek, mit gondolok Istenről, hazáról, nemzetről, gazdaságról, a barátságról és a szerelemről, Harry Potterről? Már megbocsáss, de ha erre futja a szégyenkezésedből, hogy én milyen előítéletes vagyok, akkor csak remélem, hogy van másik szakmád is, amihez értesz.

Ed

liok 2008.05.28. 14:57:50

"Nem, már nem csak a kuruc-info üvölti bele a magyar közéletbe ezt az áligazságot, a gazságban osztozik a mérsékelt jobboldal is HírTv-től, Magyar Nemzetig. Hallani és olvasni lehet már az objektívnek álcázott előítéletes megnyilatkozásokat azokkal szemben, akik szinte totálisan védtelenek."

Szinte totálisan védtelen volt az Olaszliszkai tanár és még igen sokan mások is. Egy esetben még én is, de azért élek még. A kuruc.info és az áligazság? Hír TV is, Magyar Nemzet is? Tudod mi az áligazság? Ez az egész cikk és ez az állítás róluk egyszerűen rágalom.

egy vélemény 2008.05.28. 15:07:22

Aki védi a cigányokat annak ajánlok ma este egy drága feltünő ruhában (esetleg jó nagy arannyal a nyakában)egy sétát a Blaha Lujza téren.....akkor legalább holnap már egy fa***-al kevsebb :D előre is köszi

Székely Rágalmazáselleni Liga · http://www.gobeportal.com 2008.05.28. 15:13:56

Tipikus nyálas mese Demokratikus amit beírásodban tálalni próbáltál. Szerencsére egyre kisebb a vevőkőr rá. A kialakult helyzetért, a gond szőnyegalá söpréséért te és a többi hozzád hasonló személyesen felelős. Az összes általuk kizsebelt, megvert, megerőszakolt emberért nem csak felelős vagy, hanem bűntárs is.

RedRiot 2008.05.28. 15:17:23

Még egy kósza gondolat: ha nem létezik cigánybűnözés, akkor ne halljam többet a megélhetési - vagy kényszerbűnözés kifejezéseket sem! (ez utóbbit TGM-től hallottam először a tévében, hirtelen azt hittem kibaszom a készüléket az ablakon)

OK, üres a hűtő, nincs kaja. Talán ültetni kellett volna pár szem krumplit meg egy kis borsót a kertbe, nem hagyni elgazosodni az egészet... Ja hogy az meló, és egyszerűbb ellopni az öregasszonyoktól? Boccsánat, már itt sem vagyok.

liok 2008.05.28. 15:21:55

Székely Rágalmazáselleni Liga · www.gobeportal.com 2008.05.28. 15:13:56

Hozzátenném azt is, hogy akkor, amikor az embernek nincs semmije, amikor a saját területén a munkájáért, toleranciájáért sem kap elismerést, akkor amikor süket fülekre talál évtizedeken át tartó "hahózása" /én is itt vagyok ám!/, akkor nem marad más mint ő és a szerettei akiket megvédjen. Ennyit az elfogultságunkról...

A minősíthetetlen hangnem? Hallaná a cikkíró azokat, akiket ennyire véd... Mellesleg nem mindenki rendelkezik kötélidegekkel ennyi év után már. Ezek az anyázók itt, ok nélkül kint az utcán senkit nem bántanak. Még anyázni sem anyáznak.

BiG_ 2008.05.28. 15:35:05

Ja, nekem azért van kormányzatközeli forrásom, aki azt mondja, hogy azon vannak ők (mármint a támogatási-fejlesztési téren dolgozók), hogy mindenáron meg kell gátolni, hogy a cigányok a fejlesztési támogatást pénzben kapják! Kapják meg célzott természetbeni juttatásként. Ha ház kell, mert mondjuk arra szól a pályázat, akkor tégla, cement, cserép. Vagy víz-gáz cső. Vagy bármi. És itt a célcsoport, akikkel a hivatal kommunikál az a cigány vezetői réteg, akiknek az lenne a dolga, hogy a cigány-támogatást összefogják, koordinálják, a fejlődést vezessék! Ők sem kaphatnak pénzt a kezükbe a hivatal szerint, mert ellopják! A cigány vezetők! De hangosan kárálnak pénzért!

Akkor miről is beszélünk? Ha már az öltönyös cigány is csak a pénzért tartja a markát, amit aztán ellophat, mint a cigányholokauszt lóvéját, amiért az osztrákok is berágtak...

Szóval, akkor még mindig a magyar a hibás????????

Üdv!

Miklós 2008.05.28. 15:47:09

Öreg!
Elgurult a gyógyszered???

Hm... 2008.05.28. 16:17:48

Elkezdődött...:
"...Román állampolgárokat vertek baseballütővel Lajosmizsén

Hat, baseballütőkkel felszerelkezett férfi támadt román állampolgárokra egy Lajosmizse külterületén lévő tanyán; a sértettek könnyebb sérüléséket szenvedtek - közölte kedden a rendőrség.

Lajosmizsén a hétvégén két férfit bántalmaztak, ezért egy hatfős társaság önhatalmúlag elégtételt akart venni a feltételezett támadókon, akik között asszonyok és gyermekek is voltak - mondta a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője."

"Mihályné Bornemisza Eleonóra őrnagy beszámolt arról: a garázda társaság behatolt a románok által lakott házba és több embert megvertek, akik könnyebb sérüléseket szenvedtek. A szóvivő elmondta: a rendőrség aljas indokból elkövetett, súlyos testi sértés kísérlete ügyében nyomozást indított, és őrizetbe vette az egyik támadót, társait pedig keresik..."
Innentől vége a lila ködnek, a kényelmes blogoknak és ideje szembenézni a valósággal, kedves demokratikus...

BiG_ 2008.05.28. 16:31:20

Hm... 2008.05.28. 16:17:48

Azért érzed a kettős mércét: a két férfi támadóit nem vették elő. Ezért aztán elővették őket azok, akiknek szintén tele a tökük a söpredékkel.
Na, kiket fognak deresre húzni? Nem a "románokat". Hanem azokat, akik rendet szeretnének tenni, a rendfenntartók helyett.

Igen, érik a polgárháború...

Üdv!

Gambit 2008.05.28. 16:59:02

Helló DemokratiKuss!
Az általad leírt titkosszolgálati szervnek :) (ezen jót derültem,komoly üldözési mániában szenvedsz,lehet,hogy a sok körülötted élő cigó miatt van ez...) rengeteg pénze lehet,hiszen rábírt egy csomó embert arra,hogy ellened írjon véleményt!
Vagy lehet,hogy minden jóérzésű,hazaszerető emberből ezt hozta ki ez a trágya,amit írtál?Gondolkodj el rajta,csak meg ne ártson!
A kommentek 5%-a van melletted,kb.!A firkálmányodnak is ennyi valóságalapja van...(Bár azt hiszem,hogy felfelé kerekítettem,0-át nem írhattam!):)
Ez egy emeletes ökörség!
De poénos írás,a Mórickába talán elmenne (v. egyéb színvonalú újságba)!

Anonim!! 2008.05.28. 17:05:16

Ezen a cikken most nevessek vagy inkább szörnyülküdjek? Ez szégyen egyszerűen.! Bünbakkok a cigányok? Szerintem nem azok!! a cigányok férgek, egy undorító emberhez hasonlított faj! Semmire nem képesek ami tisztességes lenne az életben! Aki védi őket azok éljenek velük egy kerületben ( Budapesten) és majd rájön, hogy milyenek is ők valójában! A történelmük rossz pontjai meg nem a cigányok hibája( mert akkor nem voltak még ilyenek, dolgoztak.) hanem a zsidóké! ők a felelőseg minden rosszért.
Kitartás!

Eagle15 2008.05.28. 17:22:54

Töketlen ebben az országban minden! Kretén titkosszolgálat, rendőrség , biróság, politikusok stb, ez Magyarország! A szlovákok, az olaszok , franciák stb. mindenki meg tudta oldani a cigányproblémát, csak mi nem!!!!

MediaSlave 2008.05.28. 17:33:20

Emberek! Elegem van a világ hiper-empatikusaiból, akik bőrszíntől, és felekezettől függetlenül elviselik, hogy napról napra direkt vagy indirekt módon belerúgnak! Hol igazságos az a rendszer, hogy 18 éve minden alkalommal kimutatható 400.000 szavazatért kihasznál egy népcsoportot, és elhiteti megoldja a problémát, és integrálja őket majd 3 és fél évig fekélyként hagyja saját törvényei által élősködni 3 millió dolgozó emberen?
Vegyük már le a szivárvány -színű szemellenzőt és ne kérjünk bocsánatot, hogy belénk rúgjanak! Mindegy, hogy hol élünk, Rózsadomb, vagy Kőbánya! Egy az ország egy a probléma, amin 10 millió embernek kellene osztozni, és 10 milliónak kellene megoldani! Nehogy már 800ezer aluliskolázottért ugráljon másik 9millió! Máshol egy jólnevelt társadalom ezt már kikéri magának!

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.05.28. 18:01:35

magyarinfo.blog.hu/2008/05/28/megoldasok_a_magyar_ciganysag_helyzetere_i
pár javaslat irjatok ti is és kikerül. talán ide is?
DEmokratikus?

Gambit 2008.05.28. 18:12:24

Az emberi faj evolúciós csúcspontja:a romák!

1.Biokémiailag tökéletesek!Bármilyen fém (leginkább nemes,-színes) a közelükben hasonló reakciót vált ki,mint a kámfor!Rendkívül rövid idő alatt gáz halmazállapotúvá válik!
Vízzel nem igazán reakcióképesek!
2.Biológiailag rendkívül fejlettek!Néhány példány ork ill. ősemberszerű járása csak kaméleonszerű reflex,illúzió az őket körülvevő világnak;ha kell, rendkívüli gyorsaságot képesek elérni,akár ,,kilókkal" a hónuk alatt is!
3.Genetikailag perfektek-génjeikben hordozzák a becsület, a tisztelet (más tulajdona,nyugalma,élete),a munkaszeretet kromoszómáit!A fajfenntartás náluk az első,hogy kellemes és hasznos génjeiket minél több utódba örökítsék!
4.Társadalmilag-mélyen elítélik az idős,védtelen,ártatlan emberek bántalmazását,megkínzását,megerőszakolását,megölését;a hasznot nem hozó,erőszakos,előre nem kigondolt bűncselekményeket:mint pl. sírok rongálása,tájházak felgyújtása,buszok dobálása,vasúti kábelek ellopása!Mély tiszteletet éreznek az életmentő emberkék iránt (tűzoltók,orvosok),a rosszindulató pletyka pl.,hogy a munkáját végző tűzoltó alól ellopják a létrát,alaptalan dolog!
5.Helyük a világban,Európában-bárhová képesek beilleszkedni,fogékonyak a tanulásra,nyelvek megtanulására!
Olyannyira szeretik pl. az iskolát,hogy sokuk 18 évesen még hetedikes!
6.Kultúra-csak azt hallod a zenéjükben,hogy ,,dirib-darab" meg ,,csip-csirip"?Botfülü vagy!
Számtalan Nobel-díjas van közöttük;most sajnos egy név sem ugrik be,de sebaj!
7.Rasszizmus-csúnya dolog,mélységesen elítélik!Soha nem élnek vele vissza!Szigorúan egyirányú dolog ez!

Látod demokratiKuss,hölyeséget bárki tud írni;de én be is vallom!Ráadásul ezen lehet nyeríteni,a tiéden csak bőgni lehet!
Na csá...

Tisztánlátó 2008.05.28. 18:13:44

Cigányfajvédők, ne mondjátok már, hogy nem látok már a saját szemetektől! Elég csak kimenni sötétedés után a blahára, stb. Megélhetési bűnözők a fuxos cigányok, mi? Hát persze. Ha meg mondjuk eltöröm a bordáját, mert nem nézem végig ahogy összever valakit, mert nem tud lopni tőle, a zsidó média rögtön rasszizmusról, cigányversről, fasizmusról beszél.
"Ébredj Magyar, ismerd fel az ellenséget, vedd észre végre, hogy ki az aki gyűlöl téged!"

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.05.28. 18:18:53

Bocs de én magyarvédő vagyok fajvédő azaz utolsó ké komment szerzője
ébredj magyar sok a hülye

naponta 3x 2008.05.28. 18:19:52

A poszt cimében levő kérdésre a válasz szerintem nem. Nem bűnbakok, hanem paraziták, akik a természetben pl. sikeresek, de mi, agyas európai népek kissé érzékenyebbek vagyunk erre a létformára. És minden okunk megvan rá, hiszen nem egyik napról a másikra élünk, mint az állatok.

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 19:45:58

Kedves (és nem kedves, de jelenlévő) hozzászólók!
Hiányolt a többség egy cselekvési tervet, hát összedobtam egyet, amin jó volna, ha tudnánk vitatkozni és ha valami jó állna össze belőle, akkor még cselekedni is lehetne!
itt van:
demokratikus.blog.hu/2008/05/28/videkfejlesztes_gettosodo_telepulesek_felzarkoztatasi_strategiaja

Ku-Klux-Klan 2008.05.28. 21:29:47

Lőni,lőni,lőni.... a "megmondástól" már eléggé türelmetlen vagyok.

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.28. 21:36:20

vagy esetleg egy pornószájtot nézel és véletlenül ide kommentáltál?:D

laszlo 2008.05.28. 22:50:04

Az emberiseg, a civilizacio nem tudja felfogni hogy a cigany horda egy vilagraszolo fertozo virus, vagyis egy jarvany ,ezeket a lenyekett nem is lehet emberi lenyeknek nevezni, egy olyan eloskodo lenyek akik verbajt,tbc-et,sida-t,szifiliszt,belferget,ruhet,tetvet es kulombozo fertozo es ragalyos betegsegek hordozoi es terjesztoi, a civilizacio ha nem tesz semitt ez ellen,vagyis ha nem irtja ki, enek a hordanak a csapdajaba esik, igyis drasztikusan pusztul a civilizacio emiatt. Azokatt az idiota hugyagyu (alatt) fajvedokkett ossze kene zarni egy evre ezekkel a fergekkel hogy tudjanak velemenyt alkotni.Valamikor a civilizacio a jarvanyt mindenfele eszkozel pusztitota es fertotlenitete, ha most nem lepnek kozbe a jovoben mar keso lesz, ez vonatkozik a negerekkre is.

Virago1000 2008.05.29. 00:49:08

A farkasokat sem sikerult meg sosem integralni a baranyok koze, es nem is fog.
Demokrata, kivanom elj a ciganysor kozeleben aztan meglatom mire leszel kepes meg hogy fogod latni a vilagot.
Ennyi

fehér, keresztény, heteroszexuális magyar ember 2008.05.29. 03:40:07

Nekem mikor lesz képviseletem ebben az országban? Soha, mert rasszista, antimiszemita, fasiszta, buzigyűlölő állat vagyok a Tisztelt kissebségek szemében.
Köszönjük demokratikus hithű, teljesen korrekt posztját is, mostmár tudjuk, hogy a cigányság felépítette nekünk ezt az országot, és itt élősködünk a dolgozó roma népességen, akik joggal verik cipóra a büdös rasszista pofánkat, lopják el a romák áldozatos munkájának adójából megvásárolt értékeinket.

(Zárójeles megjegyzés: tudjátok mi a különbség a cigányok és az oláhcigányok között? A cigányok tényleg tudnak dolgozni, becsülettel élni, oláhék nem, azokat a cigányok is szembeköpik. Erről kéne már jó kis poszt, hogy az általánosítások helyett tisztán lássuk: a cigányság jórésze fogékony az integrációra, a fiatalok a tanulmányi versenyeken is kimagasló erdményt tudnak elérni, van ott intelligencia is, igen, és tudnak emberségesek lenni, dolgozni. A másik részük viszont genetikai hulladék, aki nem is akar megváltozni, könnyebb a lelküknek az élősködés és a bűnözés életmód. Mi meg hülyék vagyunk mert az ő seggük alá is villát építünk...)

demokratikus · http://www.demokratikus.hu 2008.05.29. 07:00:00

vannak komoly problémák az biztos, de mihelyst általánosítunk onnantól fogva minimális esély sincs arra kijöjjünk abból a helyzetből, hogy szarul érezzük magunkat ebben az országban.
Sokan fikázzák azt, hogy mi folyik ebben az országban, de a legtöbbjük nem tesz semmit, csak otthon ül és sebeket nyalogat. Másik részük hőbörög, időnként felborít egy kukátm de ez sem jelent semmit. Aztán vannak akik komolyabban cselekednek, ilyen a Jobbik és Gárda. Ők legalább elindultak tudják, hogy mit akarnak és keményen mennek is előre. És érdekes módon ők azok, akik a legkevésbé hőbörögnek, mert érzik, hogy lehet alakítani a világot. Nem támogatom, felszólalok ellenük, ahogy ők is ellenem, kihasználjuk azt a lehetőséget, amit a demokrácia ad.

liok 2008.05.29. 08:48:05

Sokan fikázzák azt, hogy mi folyik ebben az országban, de a legtöbbjük nem tesz semmit, csak otthon ül és sebeket nyalogat.

Akik próbálnak tenni ez ellen, azokat lecsukják, bűnözőnek hazudják. Minden ezirányú kezdeményezést vagy elutasítanak vagy levernek. A kis ember hatalom hiányában ki se nyithatja a száját, mert máris meghurcolják. Tehát könnyű azt nyervogni hogy ők nem tesznek semmit. Tennének csak már mindentől félnek és nem ok nélkül. Erre kell először is gombot varrni. Aztán ha megtörtént meglepő változások történnek.

liok 2008.05.29. 08:52:48

Pl. ha a médiások és az ilyen szájtok időlegesen tűzszünetet kötnének egymással, és karöltve a nép mögé állnának. Az igen nagy hátszél lenne a népeknek és globálisan nincs karhatalom amely képes lenne elhárítani. Ha ezután se próbálna senki semmit se tenni. Akkor már joggal lehetne emiatt mutogatni azokra, akik "csak fikáznak". Addig azonban bagoly mondja a verébnek...

MarkOH 2008.05.29. 10:20:15

Kedves Demokratikus, kedves komentelők!
Csak most olvastam el a Demokratikus által írt szöveget és a kommentekből sem olvastam el az összeset így nem tudom mik voltak igazából az előzmények, de én szeretnék az eredeti szöveghez hozzászólni.
Nem tudom a kedves író hol lakik, de én a cigányfertőzött(igen az!) Borsod-Abaúj-Zemplén megyében.Amit itthon, a tanulmányaim színhelyén (Gödöllői Egyetem) és a kettő közötti úton tapasztalok arról írok.
Sajnos itt nem a cigányok elenyésző részéről van szó hanem inkább a többségről!Különböző cikkek jelentek már meg, hogy itt nálunk kirekesztés folyik cigányokkal szemben.Nemrég olvastam egy cikket az Indexről amiben a sajókazai cigányokról volt szó.Hát azt kell hogy mondjam abból nem sok-semminek volt akár egy minimális valóságalapja sem.
(Én itt élek a szomszéd városban úgyhogy inkább nekem van jogom és tapasztalatom, hogy írhassak róla akármit is!)
Ott is leírták mint itt a cikkben, hogy a cigányokat kirekesztik és "kitoloncolták" őket a falú szélére mint valami "gettóba".Ez így nem egészen helyes!Sajókaza kb.:20 évvel ezelőttig teljesen cigánymentes volt.Amikor egyszer betelepült(nem hozták őket) egy cigány család.Ezzel még nem is lett volna gond, csak ezután mivel nem dolgoztak ezért elkezdődött egy kissebb bűnözési hullám(betörések, lopások) és ahogy meghallották ezt a "tesvérek" hogy mennyire egyszerűen ki lehet itt pakolni házakat elindult a betelepedés.Mivel nekik se házuk se munkájuk(pedig tanúsíthatom még itt nálunk is lenne munkalehetőség) az önkormányzat emelt jó pár éve nekik kb 15 új házat, olyat amiben még én is szívesen beköltöznék(amúgy egy 55 négyzetméteres panel-lakásban lakom családommal). Mivel még akkor csak általános iskolás voltam több szabadidőm volt és sokat jártunk arrefelé kerékpározni. Havonta láttam azokat a gyönyörű új házakat lerobbanni ahogy eltűnik az ajtó,ablak ahogy csak gyűlik mellette egyre a szemét mert senki sem hajlandó eltakarítani, ahogy esik le a vakolat a házakról és ahogy a sok munkakerülő ott tanyázik vagy éppen száguldozik a faluban Mercedes-eikkel, és akkor még csodálkoztam hogy nekik hogy van munkanélkül házuk és autójuk amikor az én szüleim tanárként dolgoznak és nekünk egy kis lakásunk van és nincs autónk(a mai napig sincs!).Ezekután édesapám már nem mert elvinni arra.Ma már nem csodálkozom ismerem a körülményeket.Nem arról van itt szó hogy nincs munka, az még itt nálunk is lenne(olyanok is rengeteg amelyhez semmilyen előképzettség nem kell) hanem arról van szó hogy nem is akarnak dolgozni mert jön a segély és abból nyugodtan eléldegélnek ha pedig nem akkor meg néhányan összejönnek és kipakolnak néhány házat.Itt nálunk történik az is amikor pár ezer forintnyi értékért betörnek egy öregemberhez kirabolják,megverik(öregeknél ez legtöbbször egyenlő a halállal),megerőszakolják!(egy 80-90 éves öreg nénit!!).Ezeket sehogy se lehet a kirekesztés(még ha úgy is lenne) vagy "megélhetési bűnözés" számlájára írni.
Míg mi minden nap küzdünk családommal a megélhetésért ezek a semmittevők nagyon jól élik az életüket a segélyből és ezen nem is akarnak változtatni!
Téged kedves író erről úgyse lehet meggyőzni,hogy aki tapasztalja jobban tudja, de azért én mégis megpróbálom mert nem adom fel a küzdelmet!
Ezen a példán szerettem volna bemutatni a tapasztalataimat, amit nem csak egy elszigetelt esetben hanem ahol jártam ott mindenhol ezt tapasztaltam és a jóbarátaim tapasztalatai is akik minthogy az ország minden részéből vannak így azt hiszem átfogó képet mutattam a mai Magyarország sajnálatos cigányproblémájáról.
Tisztelettel:egy Magyar Egyetemi hallgató.

Eagle15 2008.05.29. 19:08:26

Örömmel újságolom, hogy a cigányok meglátogatták Zircet ma! Csak amiről tudok az 200000.- forint elemelése! Nagyon ki vannak rekesztve!!!!!

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.05.29. 21:54:39

Örömmel újságolom, hogy a csöcselék meglátogatták a Blahát március 15-én! Csak amiről tudok az 2000000.- forint kár! Senkit nem csuktak le.Nagyon elvannak nyomva!!!!!

MarkOH 2008.05.29. 22:35:57

Azt hogy valaki a jobb és becsületesebb hazáért harcol azt össze se lehet hasonlítani azzal mikor csak azért rabolnak, csalnak, lopnak, vernek és ölnek embereket hogy nekik jobb legyen!
Úgy látom itt néhány ember nagy értékzavarban van.
Azt hiszem hogy aki ilyeneket ír mint "weisz" az még nem találta magát szembe egy 10 főből álló cigány bandával akik csak azért kötnek bele az emberbe hogy utána ha válaszolunk fajgyűlölőnek titulálhasson rohanjon a fajvédőkhöz a tévében nácizzon és ezzel igazolja azt hogy ők szegény "kirekesztett" cigányok kirabolták és félholtra verték szegényt.
Az ilyen megnyilvánulsokhoz csak gratulálni tudok!
Ti is csak akkor hangoztatjátok hogy szegények így- szegények úgy ki vannak rekesztve amíg jó távolságból nézitek őket.
Megnézném a kedves urakat ilyen elnézőek lennének e velük ha őket rabolnák ki, vernék meg vagy ne adj Isten az ő nagymamájukat ölnék meg néhány ezer forintért, amit nyugodtan elfogyasztanak aznap éjszaka a kocsmában.
Ehhez mit szólnának a kedves védelmező úrak????
Mert nálunk Borsodban pont ez folyik!

Kérem a többi ilyen hasonlítgatást mellőzni és ha mégis valami ilyesmit szeretnének írni akkor legalább nézzenek utána legalább az értékrend nevű szónak az értelmező szótárban!
És ki tudja hogy lecsukták-e már a Sajóbábonyi öregember gyilkosát(aki cigány volt, a félreértések elkerülése végett!!).
És a többi cigánybűnözőt aki ölt vagy éppen a síneket lopta ki a vonat alól????

Úgyhogy ha kérhetem mellőzzük ezt az ide vágok oda vágok stílust,ha vaaki komolyabban utánanéz akkor a rendőrségi statisztikákból is kitűnik a bűncselekmények elkövetőinek 80%-a cigány!
Nálunk Borsodban sajnos még magasabb!

Tisztelettel: MarkOH

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.05.29. 22:39:36

Nekem égetek el már cigicsiket a pulcsimban a 8 ker közepén, de "nem" cigányok voltak hanem parasztok.
És törték be már az orrom is de azok "se" cigányok voltak hanem parasztok.

MarkOH 2008.05.29. 22:47:17

Örülj neki mert akkor már nem lenne se pulcsid se cipőd,a telefonról és egyébb értékekről nem beszélve!
És én sem azt mondtam hogy mindenért ők a felelősök csak azt hogy a legtöbbért!
Aki még nem találta szembe magát velük sose fogja megérteni!

miez 2008.05.29. 23:56:46

weisz megértem hogy mindenképp mocskolódni akarsz a túloldal irányába is, részben igazad is van, nyilván betörhetik a (horgas) orrod nemcigányok is, de azért egymásközt beláthatjuk ugye hogy egész méshogy néz ki ha olyanok késelnek meg akiket mellesleg a saját adódból tartasz el, nem ? (megelőlegeztem hogy adófizető vagy Te is, ha nemharagszol)

vagy tényleg nemérted hogy mi itt a probléma? az sem baj csak akkor ne irogass nyilvánvaló szamárságokat, mint a "demokrata" barátunk.

liok 2008.05.30. 12:17:14

weisz manfréd huba 2008.05.29. 22:39:36

Tényleg? Nem semmi... beszélhetünk az erőszak gyakoriságáról: kék fény. Rajta, keress képeket. Pedig kettősmércés a jelenlegi törvény a romák javára. Erről ennyit.

Másik. Magyarországon ne mások akarjanak jogokat, pláne ha nem szolgáltak rá. Jaj szegények. Igen szegények: sajnálom és együttérzek azon romákkal, akik képesek hozzám hasonlóan kultúráltan viselkedni élni és velem, másokkal dolgozni, barátkozni. A baj csak az, hogy arányokat tekintve finoman szólva is nem sok van belőlük ilyen. A többire nem szeretnék itt jelzőket írni.

Gambit 2008.05.30. 12:58:58

Liok-nak,miez-nek és MarkOh-nak tökéletesen igaza van!
Weisz,neked meg csak egy bajod van:hogy a magyar trikolórban nincs Dávid-csillag!Megnyugtatlak,soha nem is lesz!
A politikusokat meg lehet vásárolni,de az utca emberét nem...

Virago1000 2008.05.31. 01:00:16

Patkányok honfoglalása-Tanulságos mese magyaroknak

Az ember háza ott állt a dombon és uralkodott. Uralkodott a kerten, fákon, bokrokon és veteményeken. Uralkodott a szántóföldeken, réteken és legelőkön, és uralkodott az erdőn is, amelyik a domb mögött kezdődött és felnyúlt egészen a hegyekig. A fák gyümölcsöt teremtek, a gyümölcsöt leszedte az ember, aki a házban élt, és eltette télire. Összegyűjtötte a veteményt és a pincébe rakta, hogy ne érhesse a fagy. A szántóföldekről begyűjtötte a gabonát, a rétekről a szénát és az erdőből a tüzelőfát. És mindent úgy helyezett el a házban, vagy a ház körül, ahogy az a legcélszerűbb volt. Tél kezdetén beterelte állatait a legelőről, meleg istállókban adott szállást nekik és gondoskodott róluk. Így élt az ember.
Meg tudni kell azt is, hogy a ház kéményén tavasztól őszig gólyák álldogáltak, s az eresz alatt egy fecskepár fészkelt. Tudni kell, hogy tavasszal rügyező nyírfák illata vette körül a házat, s nyáron madárdal és sok virág.
A háznak nagy vaskos falai voltak, s az ember évente egyszer fehérre meszelte őket, kivéve ott, ahol vadrózsa kúszott reá. Ez a vadrózsa június derekán virágzott, s olyankor a szélesre tárt ablakon keresztül az illat beömlött a szobákba.
Így élt a ház és benne az ember, sokáig. Egy borús őszi napon, mikor az eső zsinóron lógott az égből, valahonnan két kis ázott szürke patkány érkezett. Messziről jöttek, fáztak és éhesek voltak. Meglátták a házat, besurrantak a nyitva hagyott ajtón és elrejtőztek a pincében. Ennivalót bőven találtak, jóllaktak és hamarosan hízni kezdtek. Télen már fiaik voltak s tavaszra megint. A fiatal patkányok, akik ott nőttek fel, már otthonuknak érezték a házat, és úgy futkostak a pincében, mintha övék lett volna.
Az ember eleinte meg sem látta őket. Később észrevette ugyan, hogy valami eszi a veteményt, de nem törődött vele. Volt elég. Jutott belőle annak, aki éhes. Egyszer aztán meglátott egy fal mellett elszaladó patkányt. Milyen apró és milyen félénk - gondolta. Éljen hát ő is, ha akar.
És telt az idő, és a patkányok szaporodtak. Először feltúrták a pincét. Aztán ásni kezdték a falakat. Kanyargós, mély lyukakat fúrtak belé, keresztül-kasul, és itt-ott már a szobákba is eljutottak. Az ember csóválta a fejét, mikor szobájában az első patkánylyukat meglátta. És mert nem szerette a rendetlenséget: betömte, és bemeszelte a nyílást. Másnap reggelre újra ott volt. Az ember háromszor egymás után tömte be, és a patkányok háromszor egymás után fúrták ki megint. Akkor az ember legyintett, és azt gondolta: - Ők is kell, hogy éljenek. s ha nekik csak így jó, hát legyen. És attól kezdve nem tömte be többé a lyukakat. A patkányok pedig rohamosan szaporodtak tovább, és szaporodtak a lyukak a ház falában is. Már nemcsak a pincében, hanem a kamarában, a padláson, sőt éjszakánként a szobákba is besurrantak, és megrágtak minden megrághatót. Egyszer aztán, amikor az ünneplő csizmáját kezdték rágni, az ember megharagudott, és odasújtott botjával. Az egyik patkányt fejbe találta éppen, s a patkány kimúlt. Vérig sértve röffentek össze erre a patkányok. És azonnal kihirdették, hogy az ember ellenség, aki nem hagyja őket élni, szabadságukat korlátozza, jogaikat mellőzi, gyilkos, gonosz és önző.
- Nem leszünk a rabszolgái tovább! - visította a főpatkány egy zsírosbödön tetejéről. - Követeljük a szabadságunkat, és a jogainkat. - és a patkányok elhatározták, hogy harcot kezdenek az ember ellen. Az ember minderről nem tudott semmit. Haragját hamar elfeledte, vett más ünneplő csizmát magának, és nem törődött a patkányokkal tovább. Pedig akkor már rengeteg sokan voltak. Megették a pincében az összes veteményt, a kamarában az összes lisztet és az összes sajtot, sőt már a szalonnát is rágni kezdték, pedig tudták, hogy az az ember legféltettebb kincse, amiből még a kutyájának sem ad.
Az ember, mikor ezt észrevette, fogta a megmaradt szalonnát, rúdra kötözte, s a rudat a dróttal fölakasztotta a gerendára. Ebből lett aztán csak igazán nagy felháborodás a patkányok között.
- Szemtelenség, gyalázat! - kiabálták, mikor rájöttek, hogy nem férkőzhetnek hozzá. - Elrabolja az élelmünket, kifoszt, kizsákmányol! Nem tűrjük tovább! - és föllázadtak. - Mienk a ház - hirdették ki maguk között -, mienk is volt örökké, csak megtűrtük benne az embert, amíg jól viselte magát! De most elég!
S egy éjszaka, amikor aludt, rárohantak az emberre, összeharapták, kikergették a házból, messzire elüldözték, s aztán büszkén kihirdették a kertnek, a fáknak, az állatoknak és a madaraknak - még a virágoknak is -, hogy a ház ezentúl nem emberország többé, hanem patkányország, jog és törvény szerint. S azzal uralkodni kezdtek patkánymódra. Mindent felfaltak, ami ehető volt, és mindent megrágtak, ami nem volt ehető, de szemük elé került. Kiürült rendre a pince, a kamara és a gabonás. Elköltöztek a madarak, elpusztultak a virágok, a ház fala omlani kezdett és megfeketedett, fák és virágok illatát bűz váltotta föl. A vetemény ott pusztult a földben, mert nem szedte ki senki. A gyümölcs megérett, lehullt, és elrohadt. A gabona aratatlan maradt, kimosta az eső, és kicsépelte a szél. És eljött a tél, és a patkányok addigra már megettek mindent, ami ehető volt, megrágtak mindent, ami rágható volt. A falak tele voltak lyukakkal, a tetőről lehullott a cserép, ablakok és ajtók alatt öles nyílások tátongtak. És akkor éhezni kezdtek, mert nem volt egy szem gabona több, és az ajtók hasadékain, meg a falak odvain besüvített a szél, a megrongált tetőn behullott a hó, és nem tudtak segíteni magukon.
Először veszekedni kezdtek, marták és ölték egymást, rágták és ették egymást, de végül is nem tehettek egyebet: fölkerekedtek és otthagyták a tönkretett birodalmat.
Az ember pedig tavaszra szépen visszajött megint, rendbe hozta a tetőt, kitakarította a házat, a falakat megigazította, kimeszelte, a földet felszántotta, vetett és ültetett, s mire megjött a nyár, újra virágillat és madárdal vette körül a házat. Őszire ismét megtelt a pince, a kamara és a gabonás, és mire jött a tél, olyan volt már minden, mintha semmi sem történt volna.
Azonban elrejtőzve maradt mégis néhány patkány a falakban, vagy a pince gödreiben. És amikor az ember észrevette, hogy újra szaporodni kezdenek, hosszasan elgondolkodott, hogy mit is tegyen velük.
Ti is gondolkodjatok, s aszerint cselekedjetek!

KolomparVinetu 2009.07.29. 11:40:45

"Kedves" """Demokratikus"""!
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem igazán ért senki egyet a meséddel. Nem gondolod, hogy nem mindenki másban van a hiba? Tudom, mindig a többségi társadalom a bűnös, de mégis, nem lehet, hogy te egy kurva nagy fasz vagy?

M@snev 2009.07.30. 02:45:31

Magam is úgy indultam, mint azt hiszem az átlagemberek zöme: telve toleranciával, megértéssel, sőt bátran állíthatom, pozitív diszkriminációval. Az volt az alap, hogy biztos csak azért mondják a negatívumokat róluk, mert ők "cigányok", a hangoskodók meg biztos rasszisták.

Annyira így volt ez, hogy magyarként a helyi roma kisebbségi önkormányzat létrehozásában oroszlánrészem volt, évekig, pusztán tenni akarási szándékból, fizetség nélkül intéztem minden olyan ügyüket, amikhez jogi jellegű tudás, irodai szintű háttér volt szükséges (ülések jegyzőkönyvezése, beadványok elkészítése, pénzügyi nyilvántartások, tárgyalásokon közreműködni, stb.).

Roma "barátom" volt, roma szeretőm (még talán gyerekem is)....

Mostanra pedig már én is csak úgy tudok rájuk gondolni, mint a magyar társadalom (azt hiszem) többsége.

A szakmámból, munkámból kifolyólag a szubkultúrális társadalomban is otthonosan mozogtam, élethelyzeteikre, problémáikra nyitott és érzékeny voltam.

Szóval azt hiszem, talán nem lehet rasszizmussal, elfogultsággal vádolni.

Mégis azt kell hogy mondjam, a cigánykérdést az európai társadalom, az európai civilizáció soha a kurva életben nem fogja tudni a saját, európai eszközrendszerével megoldani. Egyszerűen nem ugyanazok a dimenzióik.
Persze, lesznek mindenféle elképzelések, tanulmányok, gyakorlati projektek, lesznek frankón megírt sikeres(nek látszó) eredményekről beszámoló jelentések is és a statisztikák majd mutatnak baromi drágán elért pár százalékpontos javulást is, csak éppen szignifikáns mértékben megoldani nem fogják tudni.


A cigánykérdés szegmentált problémakör és nincs az a szelete, amelyikhez hozzá lehetne nyúlni úgy, hogy valaha is látni lehetne a megoldási lehetőségét.


Sajnálom azokat a romákat, akik normális, mondhatnám magyar életet élnek vagy próbálnak élni. A cigánykérdést problémaként megalapozó réteg úgy bélyegzi meg őket is, hogy sem kibújni nem tudnak alóla, sem elhatárolódni tőle. Tudom, hogy sokkal többen vannak, mint akárcsak sejtenénk.

...és akkor még az ilyen Kolompár Orbánék is...áááááá
süti beállítások módosítása